Voortaan neem ik de auto - Reisverslag uit New Delhi, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Voortaan neem ik de auto - Reisverslag uit New Delhi, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Voortaan neem ik de auto

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 Februari 2010 | India, New Delhi

Namaste!

Wat een heerlijkheid om zoveel leuke reacties te krijgen! Echt heel erg leuk om te lezen, keep them coming!!

We zijn beland in Mc Leods Ganj, een backpackers plaatje in het noorden. Niet heel groot maar er is genoeg te doen! We zijn gister met 3 Fransen (ontmoet in de bus van Amritsar naar Dharamsala) hier in de buurt wezen lopen en zijn onder andere naar een tempel geweest en daarna is het officiele verblijf van de Dalai Lama. Zag er pauper uit, maar wel cool om daar te zijn! De drie Fransen en ik werden ook steeds gevraagd of we op de foto wilden met Indiase mensen omdat we wit zijn. Myrna werd uiteraard niet gevraagd, zij nam foto's van ons! Na 3 keer vond ik het wel genoeg en daarna zei ik ook gewoon nee. Volgende keer vraag ik er Rs. 20 voor. Oh, en als we 's avonds hier in de bar zitten (jaja, een bar met bier, heel zeldzaam!! En er wordt ook binnen gerookt nog!) en ze vragen waar ik vandaan kom is het of Zweden of Nederland. Maar dat is nu een beetje saai dus de volgende keer kom ik uit Sierra Leone of zo. Myrna komt ook niet uit Sri Lanka (vinden ze niet zo leuk om te horen) maar haar ouders zijn ergens in India geboren en zij in Nederland. Geweldig!

Maar nu, de reis. Het is nu zondagavond voor mij en ik ga morgen onwijze spierpijn hebben, maar dat is het dubbel en dwars waard. Vandaag zijn we namelijk naar een hoogte gelopen van 2800 meter! We zitten hier zelf op 1700 meter ongeveer, dus dat betekent dat we vandaag 1100 meter omhoog zijn gelopen! Om iets voor 7 ging de wekker en rond 9 uur begon de grote reis van vandaag. Ik moest er wel 1000 keer over nadenken, want ik pak liever de fiets, auto of desnoods de bus als ik ergens heen moet. Maar vooruit, 9 kilometer (18 dus... heen en terug) moest wel lukken. Dus. We gingen de bergen in! Vet spannend! Het begon goed, eerst lekker ontbijtje (om half 8..) en daarna dus weg. De eerste paar honderd meter gingen best ok, natuurlijk bergopwaarts. Maar, het werd steeds zwaarder. En zwaarder. En echt zwaarder... We waren met een groep van 7 en we wachtten wel op elkaar, maar die Dikke Vetklep en ik gaan natuurlijk niet zo snel (Myrna helemaal niet met haar gewicht haha!). Op meerdere momenten wilde ik in huilen uitbarsten omdat het echt heel zwaar was. Ik liep daar op mijn gewone schoentjes. Myrna en ik trokken het allebei niet heel erg goed, dus we hadden steun aan elkaar. Af en toe stopten we want het ademhalen ging moeilijker en je lichaam werkt ook niet altijd mee. Maar uiteindelijk, na ruim 4.5 uur hebben we dus 1100 meter omhoog gelopen. Respect voor ons! En het was het dubbel en dwars waard! Mijn god, het uitzicht!! Overal bergen met sneeuw, gras, mooie dingen! Het leek wel een ansichtkaart. Zo mooi!! Ik was ontzettend moe, had pijn en wilde het liefst in bed liggen met een warm kopje thee, want warm was het daarboven ook niet.. Ik had 6 lagen aan en het was fucking koud. Afzien!! Maar wel dus dubbel en dwars waard. Toen gingen we naar beneden. En dat is ook kut. Mijn knieen zijn helemaal naar de klote! Morgen hebben we dan ook nog niet zoveel gepland want we hebben spierpijn. Dat weten we nu al natuurlijk ;)

Plannen hierna... Tja, we willen wel naar Varanasi. Maar het is vrij ver weg en ik hoor van meerdere mensen dat het niet echt de moeite waard is. In ieder geval, we gaan naar Rajasthan (dat is een provincie), en dan gaan we naar Jaipur, Jodhpur, Jaisalmer, Udaipur en Agra (maar dat is ergens anders). Niks staat nog vast maar het zijn alleen ideen. Het enige dat vaststaat is dat we op 9 of 10 maart in Goa moeten zijn omdat Lautje dan komt. Daar gaan we op het strand liggen en waarschijnlijk ook wel het land in.

Oftewel: alles gaat hier goed en we hebben het naar onze zin. Geweldig!! En om nog even op de titel terug te komen: de volgende keer pak ik dus gewoon de auto, beter dan in 4.5 uur 1100 meter te stijgen!! ;)

Tot de volgende keer mensjes!!

Dikke kus van mij!

  • 01 Februari 2010 - 16:25

    Laurens :

    Ik hou van je Din

  • 01 Februari 2010 - 16:35

    Laurens :

    Mijn diepe respect gaat uit naar Suus en Bolle! Een berg beklimmen op je DC's, weinig kleding en andere conditie. Wel gaaf.

    Veel plezier met de reis naar het zuiden. Tot het volgende bericht.

    x

  • 01 Februari 2010 - 17:33

    Juud:

    WOW! Applausje voor jullie! Dat compenseert het spinnen dat je nu moet missen! ;-)
    Grappig: jaipur...Die thee hebben jullie altijd...;-)
    Take care! Thnx voor je sms terug...Vind ik ook leuk! :D

    X

  • 02 Februari 2010 - 07:53

    Jenna:

    Wat een stoere verhalen allemaal! Ik ben jaloers! Geniet er van!

  • 02 Februari 2010 - 10:40

    Carola Vreeken :

    Hoi Suus,

    Wat leuk om je reisverhaal te lezen. Kreeg 'm van Cynthia door... Het is net of je het meebeleeft zo leuk schrijf je het. Ik wens je nog heel erg veel plezier maar dat zal vast wel goed komen. Groetjes van Carola (van Burgerzaken).

  • 02 Februari 2010 - 15:44

    Mama:

    Nu kun je dus ook gemakkelijk de vierdaagse van Nijmegen gaan lopen, ik heb je al opgegeven!

  • 02 Februari 2010 - 15:45

    Mama:

    Waar staan de foto's van dat prachtige uitzicht?

  • 02 Februari 2010 - 16:36

    Myrna:

    Je bent zelf een dikke vetklep bolle! Pff..
    Maarja, je hebt me vandaag wel fijn aan allemaal vieze enge Tibetaanse medicijn-pilletjes geholpen en dat is dan wel weer lief... (?)

    Nou, de lichten gaan hier uit, dus ga nu ook terug naar het guesthouse en hopen dat je niet al het warme water hebt opgemaakt! :D

    Daag! X

  • 02 Februari 2010 - 22:14

    Tiet:

    Hey spierpijnsis! haha leuk he bergen klimmen, zullen we dat eens vaker in Nederland proberen??!! :) Zeg trouwens voordat gewoon dat je een zeldzame besmettelijke huidziekte hebt, dan rotten ze wel op toch.. miss you babe C Ya soon. Ik zit over 5 dagen in... ushshihsishsishaa.!!!

  • 05 Februari 2010 - 00:40

    De Kroegbaas:

    Hey Suus,

    Nou je bent al lekker beig zie ik, geniet er lekker van en ik hou je in de gaten via de site.
    Zal de biertjes weer kud zetten als je terug bent.
    Wilfred.

  • 05 Februari 2010 - 00:41

    De Kroegbaas:

    zorry, bezig en koud ipv beig en kud.
    Ja laat en moet naar bed. groet.

  • 05 Februari 2010 - 18:24

    Zus:

    Wow klinkt goed zo'n berg beklimmen!
    En je kan vanaf 10 maart uitrusten want dan ga je naar het strand.
    Al lekkere Indiase curry's gegeten?
    Have fun de komende tijd en we lezen wel weer wat je hebt beleefd!

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Suzanne

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 20622

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Panama

04 Februari 2013 - 14 Maart 2013

Vietnam en Bali

02 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Hasta la pasta: Argentina!

06 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Maleisie

26 Januari 2010 - 22 April 2010

Crazy India

Landen bezocht: