Viezigheid, chaotisch en bizar! - Reisverslag uit Amritsar, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Viezigheid, chaotisch en bizar! - Reisverslag uit Amritsar, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Viezigheid, chaotisch en bizar!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Januari 2010 | India, Amritsar

Namaste!

Tot nu toe India in 1 woord: gekkenhuis! Ik ben zo wit als het maar zijn kan en ik word de hele tijd aangekeken alsof ik een attractie ben! Je went er aan, maar het is wel een beetje bizar.

Maar de reis! Vlucht naar Londen ging prima. Kort maar krachtig. Bij het inchecken zei de mevrouw daar dat we op Londen nog moesten inchecken voor naar Delhi. Prima, dus wij uit het vliegtuig met de bus naar de andere terminal en daar weer langs de poortjes. Daarna op zoek naar de incheck. En dat was bizar.. We komen daar aan, die vrouw is aan het bellen en het eerste wat ze zegt is zo'n beetje waar we bleven. Ja, uh, uit het vliegtuig! Daar komen we vandaan! Bleek dat we allang ingechecked moesten zijn, maar dat kon helemaal niet!! Stressen tot en met, op naar de gate. Want die was al bijna dicht... Rennen!!! Toen zaten we eindelijk in het vliegtuig, bleek dat we niet naast elkaar zaten, terug naar een andere steward. Even aan de kant wachten (eerste klas zat natuurlijk al lang en breed aan het drinken enzo, en wij stonden daarnaast). Uiteindelijk nieuwe stoelen gekregen en toen hadden we een gangpad naast ons. Maar een meneer wilde wel ruilen en toen zaten we toch naast elkaar, met onwijs veel beenruimte!!! Heerlijk! Vlucht was bizar, hele tijd rare geluidjes en we schudden elkaar de hand dat we het leuk vonden om elkaar gekend te hebben. Maar we hebben het dus overleefd en zijn aangekomen op Delhi. Buiten stond een bordje met 'Myrna Velden' en vanuit het niks kwam een mannetje onze kant op. Met de taxi naar hotel en het verkeer, mijn god! Verschrikkelijk.. Ritje duurde een uurtje en toen waren we in het hotel. Zag er prima uit, prima kamer etc. En toen moesten we de straat op.... Het was een beetje eng hoor, allemaal en overal mannetjes en vrouwtjes die je aankijken, je van alles willen aansmeren, willen weten hoe het met je gaat, waar je vandaan komt, waar je heen gaat... Wat een indrukken! Ondertussen zijn we natuurlijk ook al heel wat keren opgelicht met de rikshaw (hoe schrijf je dat? Soort tuk tuk) en taxi. Maar dat hoort er bij.

Na een nachtje Delhi hebben we de stad verlaten en zijn we met de trein naar Amritsar vertrokken. Trein ging om half 5 s middags en ging op tijd (daar mag de NS een voorbeeld aan nemen! Wel met vertraging aangekomen, maar dat terzijde...). In de trein vroegen we aan mensen wat het ongeveer zou kosten aan rupees om met de tuk tuk naar het hotel te gaan. Ze zeiden dat het onveilig was en dat we wel bij hun konden slapen die nacht. Hele lieve aanbieding natuurlijk, maar toch afgeslagen... Je weet het niet he!! Rond 12 uur aangekomen en met de tuk tuk naar het hotel. De kamer is niet heel goed, maar wel goedkoop. Het bed voelt als een plank en alles (ja echt alles) is vies. Maar goedkoop, en hierna komt wel wat beters. Vandaag zijn we naar de Golden Tempel hier gegaan. Mooi om te zien, maar aparte mensen.. In de tempel zitten de hele dag 4 mannetjes die de hele dag aan het zingen en muziek maken zijn en dat hoor je dan overal in de tempel waar je loopt. Vaag.. lijkt net of ze een of andere terroristische aanslag aan het voorbereiden zijn... ook allemaal mannen met baarden... Ieh!

Morgen gaan we weer door naar Dharamshala, weer iets noordelijker. Gaan dan met de bus, eens kijken hoe dat gaat!

Oh ja ik heb een mobiel nummer! Ik kan niet altijd smsen vanaf dat nr maar smsjes krijgen wel ;) Nummer is
+91 9718498616.

Er zijn nog 1000 andere dingen te vertellen, er is ook al zoveel gebeurd, maar ik heb nu geen tijd meer en dan heb ik thuis ook nog wat te vertellen ;) Ik weet in ieder geval dat als ik terug ben het verkeer in NL ga waarderen, mijn bed, mijn huis en dat NL echt heel schoon is! En de douche thuis, mijn god, wat is dat een luxe!!

Voor nu neem ik afscheid en ik kom vanzelf wel weer een internetcafe tegen.

Namaste!!

  • 29 Januari 2010 - 13:42

    Myrna:


    Ik vind jou een bikkel en een topper ja!!!
    Zo, en nu ga ik ook maar eens stoppen met internetten, want jij wacht op mij en we gaan EINDELIJK bier drinken gek! (als we dat kunnen vinden hier, altijd weer een avontuur).
    Dag dikke bolle

  • 29 Januari 2010 - 14:33

    Judith Versteegh:

    you have made it!!!
    Jammer dat ik niet op je borrel kon komen omdat ik tijdelijk granny ben. pff kan nog erg weinig maar gelukkig heb ik nu jou verhalen te lezen :-)
    Veel plezier!

  • 29 Januari 2010 - 19:28

    Marloes:

    Haha, wat een reis zo te horen... Fijn dat jullie Delhi uit zijn. Ben heel benieuwd naar jullie volgende verhaal!!!

    Liefs

  • 29 Januari 2010 - 21:20

    Maaike:

    LEUK! om al wat te lezen!
    Wat een verhalen al!
    Maar klinkt als goed! Hoop dat jullie een biertje hebben gevonden!
    Kus

  • 30 Januari 2010 - 09:10

    Jan En Harriet:

    Leuk dat je er pas in India achterkomt dat je een attractie bent. Dat weten velen hier in Nederland al lang toch??? Leuk om je 1e verhaal te lezen. Veel plezier en tot de volgende keer. En o ja, folders van tuktuks?? --))

  • 30 Januari 2010 - 11:13

    Laurens :

    Stoere verhalen zeg, over 39 dagen ga ik het ook allemaal meemaken. En hoe smaakt het bier? Al veel k*t geroepen?

    Veel plezier met het grote Indiase avontuur!

    Mujhe Tum Se Pyar Hai!

    kus

  • 30 Januari 2010 - 11:57

    Zus:

    fijn om te horen dat je veilig en wel geland bent! Tja het zal qua onderkomens enzo wel wat behelpener zijn als Australie, maar geniet toch maar bikkel!
    Veel plezier!

    Dikke X

  • 30 Januari 2010 - 12:14

    Juud:

    Leuk, leuk, leuk...;-)
    Ben jij zo wit dan?! Hihi!
    Ik ga je zo even smsen!
    Heel veel plezier en vooral succes! Is de busreis goed gegaan?

    Liefs

  • 30 Januari 2010 - 12:17

    Juud:

    Trouwens: dit is de blog van Tineke:
    tienopreis.waarbenjij.nu

    X

  • 30 Januari 2010 - 18:09

    Tirsa:

    Mn liefjes! Bizar is wel je woord he ,) maar klinkt very excite allemaal ( en veeel te vies voor bepaalse mensen .)) Geniet je er wel van? new stories!!! :) tot in mei kuzz

  • 30 Januari 2010 - 18:59

    Jorica:

    Dapper hoor Suzanne!
    Ik blijf je trouw volgen!
    Veel plezier!

  • 30 Januari 2010 - 20:29

    Anne:

    Klinkt goed Suzanne! Leuk om je verhaal te lezen:) Keep me posted ;) Dikke kus! Anne

  • 31 Januari 2010 - 08:37

    Agatha:

    Leuk je verhaal te lezen
    Kan begrijpen dat je opvalt met je bleke kleurtje hihi
    Verwacht van mij geen smsje hoor
    Weet niet eens hoe het moet!! En ik heb geeneens een mobieltje
    Maar ik blijf je verhalen hier wel volgen hoor
    Veel plezier verder
    Tot horens

  • 31 Januari 2010 - 13:41

    Mama:

    Hoe is het weer daar? En spreken ze een beetje behoorlijk Engels? Ik heb je ook een mailtje gestuurd. Liefs en have fun!

  • 31 Januari 2010 - 18:37

    Merel:

    Haiii haaaii

    wat een avontuur weer zeg!
    Hahah Suzanne de witte attractie... kan het me goed voorstellen ja!
    Succes daar en ik blijf je volgen ;)

    Kus

  • 01 Februari 2010 - 08:47

    Nienke & Ot :

    Suussie!!

    Wat een verhaal joh! Nu al zo veel meegemaakt...

    "In de tempel zitten de hele dag 4 mannetjes die de hele dag aan het zingen en muziek maken zijn". -> Goh er zijn dus toch nog gekkere mensen dan je collega's bij Burgerzaken. ;-)

    We zijn nu druk aan het werk aan de balie...ehum... Dus zo komen wij de dag door!

    Nou Suus veel plezier nog en we lezen je verhalen wel.

    Groets en wij stoppen nu met praten,
    Nienke en Ot

    p.s. Nienke: "Woensdag is het eindelijk zover! Namaste."

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Amritsar

Suzanne

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 20613

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Panama

04 Februari 2013 - 14 Maart 2013

Vietnam en Bali

02 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Hasta la pasta: Argentina!

06 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Maleisie

26 Januari 2010 - 22 April 2010

Crazy India

Landen bezocht: