Goed leven! - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Goed leven! - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Goed leven!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Februari 2010 | India, Rishīkesh

Namaste!

Nu weer een verslagje vanuit een geweldig dorpje, Rishikesh. Prachtig hier!! We zitten soort weer in de bergen maar het is gelukkig niet zo koud als in Mc Leod Ganj.

Maar, over Mc Leod Ganj gesproken. Daar zijn we de 3e weg gegaan, met de bus naar Dharamsala, en daarna gelijk met de bus naar Chandigar. En dat was een hele stomme plek.. Alles ging ook mis die dag, en die plaats was het toppunt van alles! We hadden een guesthouse gereserveerd, en belde voor de zekerheid nog even. Toen bleek dat we maar tot 8 pm konden inchecken. Dat zouden we net wel of net niet halen.. Afwachten dus! Maar goed, we kwamen uiteindelijk om iets over 8 aan en toen moesten we nog naar het hostel met de rikshaw. En toen waren we dus te laat... Hij had de kamer al vergeven. TUURLIJK!! Dus op naar de volgende, ook VOL! Niet te geloven. 3 keer is scheepsrecht? Niet voor ons die dag. Uiteindelijk ging iemand bij de receptie voor ons bellen, en toen kwamen we in een vaag hotel achter terecht, voor vet veel geld (relatief uiteraard). Maar we hadden geen andere optie.. Omdat we zo laat waren moesten we ook nog eten. Dus buiten met de cyclerikshaw de stad in. Die gast ging nog langzamer dan een slak en wist de weg niet. Uiteindelijk was het dus gewoon een trage pad, konden we niet meer eten en toen zijn we terug naar het hotel gegaan en daar roomservice besteld. Dat was er binnen 3 minuten dus dat kon niet veel zijn, en dat was het ook niet.. Maar goed, volgende dag vol frisse moed naar het station om de bus naar Haridwar te pakken. Haha, die moest er iets van 5 uur over doen, maar we hebben in drie verschillende bussen gezeten omdat er steeds weer iets stuk was! Prachtig! Maar we waren er en toen door naar hostel. Dat was ook prima te doen. Meer dan 10m2 was het niet, maar daar moeten twee ex-studenten niet ontevreden over zijn (hahahahahaha). In Haridwar hebben we een beetje rond gelopen, vrij weinig gedaan. Wel naar de Ganges rivier geweest 's avonds. Wat een aparte mensjes heb je hier toch rondlopen... Daar zijn ze zich aan het wassen, en 10 m verder vult een ander iemand zijn fles met water om daarmee waarschijnlijk te koken, of te wassen of zo? Met het heilige water? Geen idee, maar zoals ik al zei, rare mensen heb je hier..

Vandaag zijn we met de bus door gegaan naar Rishikesh. Duurde een uurtje. Het hostel is geweldig!! Onwijs goedkoop en het heet Mountain Valley Mama Cottage, en er loopt hier ook echt een mama rond! Geweldig! Eindelijk ook onze spullen gewassen (we lopen al sinds we hier zijn in dezelfde spijkerbroek als toen we naar India vertrokken, bah!) en een fatsoenlijke douche! Haren wassen, scheren en WARM water! Thuis ga ik normaal douchen in ieder geval weer waarderen.

Rishikesh staat bekend om yoga en spiritualiteit dus dat gaan we ook maar uitvinden door een cursusje yoga te doen. Haha, ik met mijn lenige benen. Niet dus, maar misschien kunnen we er lach-yoga van maken.. Schijnt ook te bestaan.
Verder gaan we nog naar een tijgerreservaat hier in de buurt (grrauw!) en raften. Super veel te doen dus! En ondertussen zorgt mama wel voor ons en onze kleertjes!

Nederland mis ik nog niet echt, maar wel af en toe de gemakken. Warm water uit de douche, sowieso een douche, water uit de kraan kunnen drinken, een fietsje om zelf overal te komen zonder te betalen en mijn bed! Maar je gaat het wel waarderen uiteindelijk.

Het internetcafe gaat over 10 min dicht, dus ik moet gaan!

Hasta la pasta!

• 06 Februari 2010 - 16:45

Laurens :

Hey Suus! Over 74 dagen mag je weer in een Auping slapen! Veel plezier met de outdoor activiteiten.

kus

• 06 Februari 2010 - 17:46

Anderske:

Ben benieuwd hoe lenig je benen waren!

• 07 Februari 2010 - 10:16

Mama:

Leuk dat je zo vaak een reisverslag maakt! Ik heb je ook weer een mailtje gestuurd.

• 08 Februari 2010 - 09:13

Nienke:

Hee Suus!!
    Klinkt goed hé! Maar afzien ook echt! Ter compensatie hoop ik voor je dat je vaak kroegjes MET bier tegenkomt! Hier is het genieten van fijne douches en inderdaad een eigen fiets en uiteraard ook Lost!! Want jaja,.. T is weer begonnen en woensdag lekker aflevering 3 kijken!!! Maar ik zal je niks verklappen, dan kun je alles lekker zelf achter elkaar kijken als je weer terug bent!!
    Geniet van alles daar!
    Liefs, Nienke

• 08 Februari 2010 - 09:19

Kimmie:

hey suz!
    wat leuk om al je verhalen te lezen!
    zo telezen is het inderdaad niet allemaal even luxe haha!
    maar het moet er vast mooi zijn!!
    ben benieuwd naar de rest!
    kus kimmie

• 08 Februari 2010 - 21:56

Anita:

Hoi Suus,

Ben geloof ik wel een beetje jaloers op jou super reis ;-)
    Geniet ervan met volle teugen, ik geniet met jou mee!

Groetjes

• 09 Februari 2010 - 15:54

Lianne:

He Suus!

Wat een leuke verhalen heb je? En wat maak je veel mee. Jij komt de weken wel door lees ik al! Geniet ervan meis, je hebt nog genoeg tijd voor warme douches in Nederland!

dikke knuffel Lianne

• 09 Februari 2010 - 19:35

Bahar:

Hoi Suus,

ja weer een (ex-)collega! Leuke verhalen zeg. Het lijkt wel alsof ik met je meereis, net een soap. Heb veel plezier.

Liefs Bahar

• 10 Februari 2010 - 20:30

Cynthia:

Suzy Q! Wat een wilde verhalen allemaal! Echt leuk, keep em coming, ik geniet ervan!

Kus,
    Cynthia

• 12 Februari 2010 - 09:18

Herr Ot:

Coole verhaaltjes! Je maakt meer mee dan wij hier allemaal bij elkaar. Je mist ook niks hier!
    Alleen druppelt er nu net groot nieuws binnen op telegraaf.nl en ik wil je het toch even melden: Een van de hondjes van Pim Fortuyn is overleden (Carla heet ze). Maar ze was al enige tijd niet lekker...let op...
    'ze had al enige tijd last van hartruis'. :-)

Groets en ik ben benieuwd naar de next stories!

Ot

• 12 Februari 2010 - 09:18

Kim Willems:

Hey Suus,

Wat een super verhalen, behalve dan over de viezigheid hahaha. Geniet er lekker van en kom helemaal zen weer terug hier xx

• 13 Februari 2010 - 11:47

Zus:

Mmmmm ik neem elke dag een heerlijk warme douche...en mijn kleren zijn lekker schoon!
    Maar het is hier wel koud en glad lucky you!
    Hoe is het met de spierpijn na de yogales? Ik heb vorige week ook een yogales gevolgd! Geen spierpijn.
    Klinkt goed de plek waar je nu zit. Geniet ervan!

Kus!

• 13 Februari 2010 - 12:27

Ome Bindert:

Klinkt allemaal erg leuk en voor je t weet is je aanstaande er ook weer!
    Hygiene is daar misschien wat minder maar qua weer tref je het een stuk beter,hier lig ik om de dag op mn bakkes door al t ijs en sneeuw dus niet teveel valse klaagzang schoonsuuz!
    x

• 14 Februari 2010 - 12:36

Mama:

Grappig dat Bindert je "schoonsuuz"noemt!