Wijnproeverijen: niks geen gespuug in een emmer! - Reisverslag uit , van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Wijnproeverijen: niks geen gespuug in een emmer! - Reisverslag uit , van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Wijnproeverijen: niks geen gespuug in een emmer!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Mei 2011 | ,

Hola!

Nieuw land, nieuwe geldbiljetten en een nieuw avontuur. Chili: here I am! Vanochtend in het minibusje gestapt en nu ben ik in Santiago. Eens zien wat het verschil is met Buenos Aires. Ik blijf hier tm zaterdag of zondag, even kijken wat het handigst is in verband met reisschema en mensen die ik ontmoet.

Maar eerst.. Wat is er allemaal gebeurd? In Buenos Aires zijn er gemiddeld 30 stakingen en protesten per week, dus het OV in NL kan daar in ieder geval nog wat van leren, maar goed, elke dag kom je dus wel iets tegen van een protest met vuurwerk, vuur, vlaggen en trommels. Op zaterdag was er een marihuana march, geen idee wat het doel was. Waarschijnlijk om het te legaliseren, maar zo goed is mijn Spaans niet. Even kijken dus en verbaasd zijn over al deze mensen die openlijk aan het blowen zijn met zwaaiende vlaggen met Che er op. Bijzonder. Door naar Palermo, een wijk in BA, en super leuk! Marktjes, kraampjes super leuk! Laatste avond van Cynthia dus die heeft me op de valreep nog gedwongen om een vest te kopen waar ik vast heel veel plezier aan zou beleven in de bus. En hij is ook fijn! :)
Op zondag samen met Peter (OZ) en Cynthia naar de antiekmarkt. Lekker rondstruinen, alles aanraken en niks kopen. Haha, Nederlanders!

En toen zondagavond! Met de eerste nachtbus in Argentinie naar Mendoza. Het was een vrij relaxte bus, ik kon helemaal met mijn stoel naar achter zodat ik een heel bed voor mezelf had. En ik had ook een tv scherm dus ik heb ook nog een stukje The Bucket List gezien! Toen viel ik in slaap!
Het begin van Mendoza was niet zo leuk omdat er echt helemaal niemand in het hostel was, dus ik voelde me wel echt alleen. Maar ´s avonds mensen ontmoet (uiteraard, want zo gaat dat) en toen hebben we met 7 man een bbq gedaan. Huppa 2 kilo vlees gekocht (er hingen minimaal 15 dooie koeien en varkens in de koelkast achter hem, bah!), veggies en brood. En lekker joh, dat vlees! Het is wel weer wennen hoor, maar wel lekker! Weet nog niet of ik als vegetarier terug kom in NL... :)

Goed, Mendoza the next day. We gingen een wijntour doen met dezelfde groep als de bbq. 40 minuutjes met de bus en toen hadden we onze fietsen. En huppa, van wijnerij naar wijnerij, en drinken maar! Ze hebben best mooie wijntjes hier, en de wijnerijen waren best mooi. Er was er zelfs een die een grasveld vol met cavia´s had! Piep piep! Uiteraard ook wat wvo* gehaald en met de bus terug.
Gister rustig aan gedaan, en ´s middags met een paar mensen in een parkje gaan zitten met wat lekkers en een wijntje. Daarna gegeten, terug naar hostel en verder met wijn drinken. Ja, je bent nu eenmaal in Mendoza he!

En nu dus in Chili, Santiago. Het is hier 24 graden volgens mij, dus das wel prima. Ik had alleen al last van een verkoudheid, en door de busreis (hoogteverschillen) heb ik nu wel echt last van mijn oren en hoofd. Rustig aan doen vandaag dus, en morgen een gratis stadswandeling doen.

Het verschilt dus wel echt per stad wat er allemaal te doen is. Ik blijf hier waarschijnlijk tot zaterdag of zondag, en dan pak ik de nachtbus naar Cordoba, das weer in Argentinie.

Oke, op zoek naar voedsel!

Ciao!


* wijn voor onderweg

  • 12 Mei 2011 - 21:35

    Bart En Mart:

    Wow... aan het aantal uitroep!!!tekens te lezen ben je zo enthousiast als maar kan.
    Je hebt zelfs al meer BBQ's gehad dan wij hier :-/ (Iets met droogte, code rood, en dus BBQ-verbod te maken).
    Geniet er nog van, hopelijk halen we dat nog wel in, hoe dan ook leggen we wat hompen vlees voor je klaar!!!

    Groeten!!! Bart!! en Mart!!!

  • 12 Mei 2011 - 21:38

    Bart En Mart:

    Iemand loopt te liegen hier trouwens.. jij zegt 24 graden, waarbenjij.nu zegt:
    "Vandaag:
    11°/16°

    Morgen:
    12°/18°"

    Whats'up with that?
    ¡Salud!

  • 13 Mei 2011 - 10:25

    Kemp:

    Jaco, ik weet niet wat ik lees: je hebt daar gewoon op dode beesten zitten knagen!! Kan je lijf daar nog wel tegen? Naja, alles went uiteindelijk! Een barbie zonder vlees is natuurlijk ook een beetje een saaie boel..
    Ik begrijp dat we bij terugkomst een lesje zuid-amerikaanse wijnen kunnen verwachten?! Mooi!
    Make sure you have fun over there and take care!

  • 14 Mei 2011 - 16:43

    Mama:

    Last van je hoofd, schrijf je. Komt dat door het hoogteverschil of door al die wijnen?

  • 14 Mei 2011 - 17:51

    Mignon:

    Wijn en vlees....Suzanne komt terug als een ander mens, ik ben verbluft!

    ps verkoudheid, tip: 5 dagen otrivin, de stofnaam daarvan is xylomethazoline 0,1% geeft je net wat meer lucht in neus en oren

  • 16 Mei 2011 - 09:01

    Myrna:

    Hhhhmmmmmmmmmmm lekker VLEESCH!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 20634

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Panama

04 Februari 2013 - 14 Maart 2013

Vietnam en Bali

02 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Hasta la pasta: Argentina!

06 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Maleisie

26 Januari 2010 - 22 April 2010

Crazy India

Landen bezocht: