Uruguay, Buenos Aires en andere dingen..... - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Uruguay, Buenos Aires en andere dingen..... - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Uruguay, Buenos Aires en andere dingen.....

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Mei 2011 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Hola!

Buenos Aires is een rare stad. Overal heb je wijkjes, marktjes, pleintjes en dat is super leuk. Maar overal zie je de tekenen van Kerstmis. Het begon toen we in La Boca waren, hier een buurt met leuke gekleurde huisjes. Op een of ander hok voor een vogel, konijn of iets zag je een kerststukje zitten, maar het sloeg alles toen we in de taxi zaten en de radio ´It´s Christmas time´ begon te draaien...... Ja, en het is pas half mei. In Argentinie gaan ze nu richting de winter, maar toch, het is pas mei!!!!! Gek!
We zijn ook naar de begraafplaats geweest waar onder andere Evita ligt. Super indrukwekkend en super groot. Paar uurtjes rond gelopen en toen geluncht aan de overkant. We hadden zin in ei en patatjes en dat stond ook nog op de kaart! We kregen alleen scrambled eggs met de patatjes er door heen... Dus dat was echt super super smerig.. Gatsiedakkie!

Stiekem zit ik helemaal niet meer in Uruguay, maar ik doe wel net alsof want dan krijg ik weer een vlaggetje bij mijn naam! Gister zijn we namelijk wel naar Uruguay geweest met de boot. Een uurtje met de boot en 380 pesos lichter kwamen we aan, en de zon scheen! Super leuk dagje gehad, mooi weer, lekker eten, beetje chillen, dingetjes bekijken en ´s avonds weer terug met de boot. Echt leuk om een dagje daar rond te hangen, na een paar dagen in Buenos Aires te hebben rond gelopen. Die stad is gewoon groot, vies en druk. Wat een verademing om even weg te zijn van zo´n stad.
´s Ochtends hebben we op een terrasje een glaasje sinaasappelsap gedronken en we zaten in de zon, terwijl de rest van de plekken onder de parasol waren gezet. Ik snap nu ook waarom. Toen ik een slok wilde nemen van mijn sap viel er zo een eikel op mijn hoofd! Ik schrok en de sinaasappelsap ging over de rand zo mijn sjaal in. Hahahahaha, briljant, wat moesten we lachen!

Oftewel, het is super leuk hier en ik vermaak me wel!

Nu zijn we daar wel weer maar morgenavond vertrek in met de nachtbus naar Mendoza. Dat is een plek waar je onder andere wijntours kan doen en lekker chillen. Wat ik daar na ga doen weet ik nog niet.

Het weer hier is trouwens dikke prima! Overdag gewoon lekker weer, zonnebril op en ´s avonds sjaaltje om en jasje aan. In NL zou het wel wat warmer zijn, maar goed, ik zit wel mooi in Argentinie!

Dat telefoonnummer wat ik de vorige keer schreef is stom. Er komen eigenlijk helemaal geen smsjes op aan, maar ik ben ook gewoon bereikbaar op mijn NL nummer.

Dit was het voor nu. Tot de volgende keer!!

xx

  • 07 Mei 2011 - 15:35

    Suzanne:

    Oh ja, en ik kan helemaal geen foto´s online zetten... Mijn kabel heb ik thuis gelaten! Dan wordt het dus een avondje foto´s komen kijken voor de liefhebbers ;)

  • 07 Mei 2011 - 21:14

    Myrna:

    Whahahahaha! En jij maar tof doen dat je heus wel aan alle kabels dacht en niet bent zoals die domme bolle! :D
    Haha, was iets te voorbarig met al mijn vragen in m'n smsje, beter eerst mail checken. Klinkt alsof je het super naar je zin hebt. Je doet t goed skatje! Ben trots op je. Heel veel plezier! Benieuwd naar de busreis! Dikke kus op je toet

  • 08 Mei 2011 - 16:33

    Cynthia:

    Suusje! Heb net nog even een heerlijke batido naar binnen gewerkt, die 2,5 kilo extra op de weegschaal neem ik maar op de koop toe... :-(
    Busreis gaat helemaal goedkomen, gewoon veel champagne drinken!
    Nou schatje, heel veel plezier nog zonder mij... boehoe... ben benieuwd naar al je verhalen!!
    Dikke kus!

  • 08 Mei 2011 - 19:05

    Mama:

    Inderdaad raar, al die kerstdingen! Hoor je ook WHAM?
    Lief dat je me belde op moederdag!

  • 09 Mei 2011 - 05:21

    Laurens:

    Wat een leuk verhaal, gelukkig heb ik je gisteren gesproken via Skype®. Heel veel plezier met de wijntour in Mendoza. Drink er ook 1 voor mij!

    Veel plezier met je avontuur :-)

    Kus

  • 09 Mei 2011 - 08:53

    Jenna:

    Suus! Hoeveel Argentijnse biefstukken heb je al op? ;) Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! Ben ook erg benieuwd naar jouw tango moves :)

    Dikke kus!

  • 09 Mei 2011 - 10:35

    Tirsa:

    Eikeltje! kan je het niet even opnieuw doen, maar dan filmen en posten? :-) Vind je BA echt zo vies?
    kuzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 20642

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Panama

04 Februari 2013 - 14 Maart 2013

Vietnam en Bali

02 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Hasta la pasta: Argentina!

06 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Maleisie

26 Januari 2010 - 22 April 2010

Crazy India

Landen bezocht: