Taj Mahal, roze Suus en andere dingen - Reisverslag uit Pushkar, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Taj Mahal, roze Suus en andere dingen - Reisverslag uit Pushkar, India van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Taj Mahal, roze Suus en andere dingen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 Februari 2010 | India, Pushkar

Namaste!

Een nieuw berichtje vanuit Pushkar, Rajasthan. Vanuit Varanasi zijn we met de trein naar Agra gegaan, de Taj Mahal!! We kwamen daar rond 11 uur 's ochtends aan. Omdat het te laat was om naar de Taj te gaan zijn we die dag naar Fatehpur Sikri gegaan, een dorpje wat een uurtje van Agra vandaan ligt. Er was daar een kasteel wat mooi was om te bezichtigen. Een gozer wilde ons daar rondleiden maar wij wilden geen geld daar aan uit geven. 'No money' was voor hem geen probleem, want hij was student (hij was een moslim en studeerde daar in iets) en wilde alleen zijn Engels oefenen. Hij wist heel veel over alles te vertellen, en we bleven maar herhalen dat we niks gingen betalen.. Maar hij ging maar door! Het was heel interessant en hij nam ons mee naar plekken waar geen toeristen te zien waren, dus dat was wel leuk! Uiteindelijk hebben we hem een fooi gegeven, hij had toch zijn best gedaan!
De volgende dag ging de wekker om 05.40 's ochtends... Vroeg, maar zeker de moeite waard! Vanuit het guesthouse konden we de Taj al zien, dus we hoefden maar 5 minuten te lopen om er te zijn. Wel eerst in de rij om een kaartje te kopen. Dat was mooi, want de kaartjesverkoopmeneer lette niet goed op en gaf Myrna 3 kaartjes!! Daarna de volgende rij in. We wilden met zonsopgang binnen zijn, maar de overheid hier heeft besloten dat de poorten pas open mogen gaan als de zon al op is. Dus we stonden vrij lang in de rij tot de zon op was. Maar, toen waren we binnen en was het ontzettend mooi! Omdat we zo vroeg waren konden we veel foto's nemen waar helemaal niemand op staat! Geweldig! Het was heel indrukwekkend om te zien. De Taj is heel groot, wit, there in your face! We hebben er twee uurtjes rond gelopen, mensen bekeken en toen terug naar het guesthouse. Daarna gingen we door naar de baby Taj (lijkt op de Taj maar dan kleiner en 25 jaar eerder gebouwd), naar een tuin waar je de achterkant van de Taj zag en naar de zwarte Taj die nooit is afgemaakt. Aan het eind van de middag zijn we naar Agra Fort geweest, daar zat de meneer die de Taj voor zijn vrouw liet bouwen opgesloten. Mooi bij zonsondergang! Hier was het kaartje van Myrna niet afgescheurd, dus dat betekende dat we een kaartje hadden voor de Taj en voor het Fort. Die hebben we dus ' s avonds in het guesthouse aan een meisje verkocht. Zij blij, wij blij!

Na Agra zijn we met de bus naar Jaipur gegaan, de roze stad. Toen we de stad binnen reden zagen we allemaal roze gebouwen! Hier hebben we het paleis van de winden bekeken en veel geshopt!
Hier in India hebben ze bijna elke dag wel een of andere holy dag, dat er weer iets te vieren valt voor een of andere god. We liepen op de straat hier in Jaipur en er kwam een stoet aan met muziek en dansende mensen. Je hebt hier bijvoorbeeld het colour festival, dan wordt iedereen met poeder ondergegooid. Dat deden ze nu ook in de stoet! Myrna en ik stonden aan de zijkant van de straat te kijken toen ik IN de stoet werd getrokken... MIJN GOD! Ik was binnen 2 minuten helemaal roze van de poeder, werd onder gegooid met bloemen en werd gedwongen om daar tussen die Indiase mannetjes en vrouwtjes te dansen. Nu is het Westerse dansen nogal anders dan Indiaas dansen, ik voelde me niet helemaal op mijn gemak, maar ik stond daar wel als blanke in het midden van de stoet, roze all over te dansen! Geweldig! Uiteindelijk heeft het roze nog een paar dagen in mijn haar gezeten, een week op mijn lichaam en het is niet uit mijn beha gegaan.. Die is nog gedeeltelijk roze haha! Heerlijke stad!

Van andere backpackers hadden we gehoord dat Bundi de moeite waard was. Op dus naar Bundi! In Rishikesh hadden we een guesthouse waar we een mama hadden, en dat hadden we nu ook weer in Bundi. Mama wilde deze keer ook wel weer onze was doen, voor ons koken en voor ons zorgen. Haha, leuk! In Bundi zelf was er niet heel veel te doen, het was vooral veel relaxen in de tuin met schommel, veel chai drinken en shoppen ook weer.. Maar, we hebben wel het kasteel hier bekeken! In de Lonely Planet stond dat het aan te raden was om een stok te huren om zo de apen af te schrikken. We waren met z'n 3en, en we hadden ook 3 stokken. Uiteraard wel onderhandeld over de prijs. De stok zouden we nodig hebben voor helemaal boven aan. Maar toen we daar kwamen, kwam de aap uit de mouw! De stokken hadden we niet nodig gehad. Nou ja, niet 3 in ieder geval.. Maar het was wel handig bij het omhoog klimmen!

Vanuit het relaxte Bundi zijn we vertrokken naar Pushkar met de bus. Prima busreis. Eigenlijk zijn alle busreizen wel oke. In Pushkar hebben we vooral veel geshopt, shopping paradise hier! Alles is mooi, alles is goedkoop en je wilt gewoon alles kopen! We hebben zelfs al een shoppingbag gekocht zodat Laurens heel wat spulletjes mee naar huis kan nemen voor ons... Je begrijpt al, we vervelen ons in ieder niet!

Morgenavond vertrekken we met de bus naar Jaisalmer. Hier vandaag kan je de woestijn in met een kameel, dus dat gaan we een nachtje doen. De warmte ga ik wel trekken denk ik. In de Lonely staat dat je in complete stilte zit in de woestijn, en dat kamelen de hele tijd scheten laten.. Goed vooruitzicht lijkt me zo!

Voor nu weer even genoeg, wellicht dat ik ga proberen om foto's te plaatsen!

Tot later!

• 26 Februari 2010 - 17:24

Kimmie:

hye suz.
    weer mooie verhalen.
    ben benieuwd naar alle foto's!
    kus kimmie

• 26 Februari 2010 - 17:50

Oeps:

Sorry, was niet de bedoeling din. Je weet wel wat ik bedoel.

haha

MUMBAI
    GOA 10MAR

04:55 BOM
    GOI 06:00

Samengevat 10 maart om 6 uur ben ik in Goa!

Jeeejjjj

• 26 Februari 2010 - 18:42

Agatha:

Mooie verhalen Suzanne
    Jij maakt daar leuke dingen mee Dat pakt niemand je meer af

Wel foto's plaatsen hoor Wil je wel eens zien tussen de massa met de roze poeder hihi

Veel plezier nog Je hebt er al weer een derde deel opzitten

groetjes van je tante

• 26 Februari 2010 - 20:00

Mama:

De aap kwam dus NIET uit de mouw!

• 27 Februari 2010 - 09:34

Myrna:

Jaaa Suusje!!!! Wij gaan heerlijk bont en blauw worden op vrolijke kamelen!
    Let's enjoy it baby!
    X

• 27 Februari 2010 - 10:40

Joyce:

Wat een gave verhalen allemaal! Ben zeker wel jaloers op je hoor! Ben erg benieuwd naar je foto's. Heel veel plezier nog daar, geniet ervan!

Liefs, Joyce

• 27 Februari 2010 - 18:14

Zus:

WAT?!?! SHOPPEN?!?!

• 27 Februari 2010 - 18:16

Zus:

WAT?!?! SHOPPEN?!?! Toch wel aan mij en/of de kleine gedacht he :-)?! Ze hadden vast leuke babykleertjes of van die belletjes die je aan een ketting op je buik hangt...

Oh ja, en de Taj...lijkt mer erg mooi en indrukwekkend. Ben benieuwd naar de foto's!

X

• 27 Februari 2010 - 19:03

Jorica:

Suzanne! Ben erg blij je verhalen te lezen!! Jij maakt mij wat ik hier mis. Geniet van je verhalen; blijf schrijven.
    Kus!

• 28 Februari 2010 - 02:50

Nachtzuster Susanne:

Hilarisch!!! Ik met mijn levendige fantasie, zie jou al met je verbluffende conditie en een stok die bedoeld is om apen af te schrikken, een helling beklimmen!!! Misschien moet je toch zo een stok kopen, als je toch aan het shoppen gaat, dan heeft Laurens ook iets om op te steunen als hij al jullie nieuwe aanwinsten mee naar huis moet zeulen!!! Haha!
    Dat roze poeder is misschien een suggestie voor de gayparade?!
    Leuk geschreven Jaco, dat helpt me zeker de nachtdienst door!!!
    Heel veel plezier daar! Dat je nog maar erg veel leuks en spectaculairs mag beleven, en vooral: ook met de thuisblijvertjes delen!!!
    Liefs, Kemp

• 01 Maart 2010 - 16:17

Dennis:

Ha die Suzanne,

Jij kunt vroeg opstaan zeg! Ik had je ook wel Indiaas willen zien dansen, heb je video's? ;-)
    't Is zo te zien wel warm daar trouwens, heb je al een kleurtje of ben je nog steeds wit? :P

Groetjes van Dennis