Natuurlijk Maleisie - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Natuurlijk Maleisie - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Natuurlijk Maleisie

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Augustus 2010 | Maleisië, Kuantan

Hallo mensen,

Maleisie, wat een land! Ik zit hier nu ongeveer een week, en ik zit geen moment stil. Op elk moment van de dag is er wel wat te beleven en er zijn ook altijd mensen in de buurt. Net zoals in India (heel Azie denk ik?) is het eten nooit ver weg, en dat is fijn.

Maar goed, het begin! Vlucht was prima. Op KL werden we opgehaald door Mignon en haar oranje paraplu met J&S daar aan op papier. Leuk! Met de bus op weg naar het centrum en het guesthouse was al geregeld. Op naar de campus waar M daarvoor heeft gewoond toen ze haar co-schappen heeft gedaan. Lekker gegeten en nog wat ander bekende uit Utrecht gezien. Ja echt! Maar dat wist ik al van tevoren. Daarna zijn we wat wezen drinken, maar dat ging niet helemaal goed. We dachten dat we een kleine bier hadden besteld, maar dat bleek een grote te zijn. Op zich niet erg (you know me), maar we moesten de grote afrekenen en daar waren we het niet mee eens. Wij hadden het zeker weten goed besteld! Anyway, grote baas er bij en het kwam er op neer dat we drie keer een klein biertje mochten afrekenen, maar met het verzoek om daar nooit meer terug te komen. Heerlijke binnenkomer in Maleisie.

Dag erna door KL gelopen, 'de' torens bekeken, ontelbare vrouwen met burka's gezien en andere bijzondere mensen. Bij de Starbucks (vertrouwd!) een plan voor de reis gemaakt en daarna hebben we cocktails gedronken in een onwijs bizarre reggae bar waar iedereen stoned was. Ja, best logisch natuurlijk! 's Avonds met de Utrecht gang en aanhang onder andere pijlstaartrog (moordenaar Steve Irwin) gegeten, en dat is heerlijk!
Toen was het tijd om weg te gaan uit KL en zijn we op weg gegaan naar de Cameron Highlands. In de bus hier naar toe hebben we een Nederlands stel ontmoet (Suzan en Bram, maar hij leek meer een Wouter dus zo heette hij bij ons) en met hun zijn we een paar dagen opgetrokken. In de Cameron Highlands was het wat kouder, want je zit in de bergen. Was best fijn om zo aan de temperatuur hier te wennen....
We waren op zoek naar een tour die ons naar de theeplantage kon brengen, maar ook naar een vlindertuin. In principe kon je alles zelf doen met de bus. Dus, dat hebben we gedaan. Met als resultaat: goedkoper, leuker en een eerste ervaring met liften (en dan wel drie keer op een dag!). Met de public bus naar de thee gegaan, maar toen moesten we nog bergopwaarts 3 km lopen. Oops. Dat wisten we niet! Dus op een gegeven moment maar bedacht om te gaan liften en op dat moment stopte er net een auto naast ons. Relaxed! Theeplantage was leuk. In India ook gezien, maar het zag er anders uit en hier mocht ik wel foto's maken. Kan ik dan ook mooi voor India gebruiken haha...
Daarna zijn we door gegaan naar de vlindertuin. En die was echt super mooi! Zulke grote en bijzondere vlinders gezien! Ben blij met mijn camera, heb heel wat mooie vlinders kunnen vastleggen!
Volgende avontuur: op weg naar het guesthouse. In principe komt de bus hier wanneer de chauffeur zin heeft en dat is vaak een keer per uur bijvoorbeeld. We hebben een uur staan wachten, maar geen bus. Dus... Toen maar gaan liften! We kwamen in de auto bij een douanebeamte die ons kon vertellen dat veel zaadjes van planten in Maleisie uit Nederland komen. Hilarisch! Ons kikkerlandje, bekend van de flora en fauna! De flora dan... Of dat we het team uit NL zijn die net het WK niet hebben gewonnen.. Oh yes, orange! Ja, die....
Om de sfeer er in te houden zijn we 's avonds met een grote groep naar een karaoke bar gegaan. Hi-la-risch! De video's durf ik nog niet terug te kijken, maar Mignon en ik schijnen een briljante vertoning te hebben gedaan van Get the party started van Pink... Haha!

De volgende dag op weg naar de jungle! Eerst met de bus en daarna nog ongeveer drie uur op een bootje. Er is hier onwijs mooie natuur en het was ook echt genieten (en ook lekker slapen haha..). De Taman Negara is een oerwoud achtig iets in Maleisie en je kan daar wandelen en safari's. Wij zijn met Suzan en Wouter (Bram) de jungle ingetrokken en dat was mooi! Niet heel veel spectaculairs gezien maar veel groen, vlinders, bomen, een duizendpoot en helaas ook muggen.. Maar super super mooi! We deden onder andere de Canopy Walk. Dat is dat je op 20 meter hoogte of zo over een houten balk loopt met een valnet naast je. Dus stel je valt, dan ligt je tussen de bomen, 20 meter naar beneden. Spannend! Maar super mooi en veel foto's en filmpjes gemaakt. Daarna zijn we wezen raften. Het is niet echt raften te noemen, het was meer en houten boot met en motor maar heel leuk. Naar een nomaden dorpje geweest in het midden van de jungle, maar ik betwijfel of het helemaal echt was. Het zijn mensen uit Afrika die daar zijn gaan wonen, dus ze zijn donker en hebben kroeshaar. Raar om dat te zien in Maleisie, waar de rest van de bevolking minder donker is... En dat zo'n klein jongetje ook een shirt aan had met V. Persie op de achterkant is ook een beetje twijfelachtig.. Maar goed.. Goeie poppenkast!

Oftewel: ik vermaak me hier wel! We hebben nog twee weken te gaan en we gaan nog naar Singapore, strand, zee, relaxen, natuur en andere mooie dingen zien en doen.

Tot de volgende keer!

Liefs

• 13 Augustus 2010 - 13:49

Yankee:

Ha lieve din,

Wat maak je allemaal leuke dingen mee daar. Super dus. Bij mij begint de dag net, dus ga naar Ground Zero. Staten Island (Staten - Generaal), Wall street (ook Nederlandse achtergrond)

Bindert ligt nog te zagen als een Black&Dekker. Geluid overtreft de langsrijdende metro! Das niet gering.

Nog 4 volle dagen shoppen, toerist uithangen en ontdekken.

Tot heel snel weer.

Kus

• 13 Augustus 2010 - 16:04

Kimmie En Paul:

Hey suz!
    Leuk om weer alles te lezen.
    Is daar vast beter weer dan hier.
    Onze vakantie is namelijk slecht weer en soms zon...
    Tja krijg je in NL blijft hè.
    Benieuwd naar de komende verhalen.
    Kus kimmie en Paul

• 15 Augustus 2010 - 17:19

Mama:

Leuk, weer een reisverhaal! Eigenlijk is India nog maar zo kort geleden, wat beleef je toch veel!

• 16 Augustus 2010 - 19:47

MissMerel:

Hey Suzanne!

Je bent weer lekker aan het reizen!
    Over 4 daagjes ben ik weer terug.. en dan ben jij weer weg!