Strand, bergen, Justin Bieber - Reisverslag uit Penonomé, Panama van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu Strand, bergen, Justin Bieber - Reisverslag uit Penonomé, Panama van Suzanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Strand, bergen, Justin Bieber

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 Januari 2014 | Panama, Penonomé

Hola!

Na een paar heerlijke rustige dagen op het strand in Las Lajas zijn we nu weer in de bergen. Van meerdere mensen kreeg ik namelijk het bericht door dat Justin Bieber (en Usher is bij hem op bezoek) is gesignaleerd op een strand in Panama. En ik wil mijn vakantie niet door hem laten verpesten :)

Anyway, Boquete. Na het birdwatching ging het niet heel goed met mij. Een flinke verkoudheid met de bijbehorende keelpijn, verhoging, verstopte neus en meer van dat soort gedoe, kwam opzetten dus noodgedwongen langer in Boquete moeten blijven omdat ik het niet zag zitten om lang in een bus te gaan zitten. Maar we zaten in een prima hotel dus we hebben ons wel vermaakt met kaarten, bijslapen, hummingbirds kijken, eten, drinken.. Rust!

Vrijdag gingen we uiteindelijk op weg naar Las Lajas. Nog relatief onbekend bij toeristen maar wel upcoming. De B&B lag aan het super brede strand met een zwembad in de tuin. Mooie kamer, geen andere gasten en geen andere geluiden dan de zee en de vogels. Heerlijk! Er was verder niet zoveel in de buurt. Via het strand een minuut of 20 gelopen voor een restaurantje met de zonsondergang naast ons, en een prima vis (groot!) voor $8 gegeten. Een Zwitsers stel kwam bij ons zitten en die waren weird, pfff! Maar wel gezellig om biertjes mee te drinken.

Meer dan zwemmen, slapen, chillen, eten, drinken, kaarten hebben we niet gedaan in Las Lajas. Maar twee dagen was genoeg. Bovendien kwamen er gister Duitsers aan in het hotel. Tijd om te gaan dus haha.

Dus op weg naar El Valle. Een bergdorpje waar best wat te doen is. Vanochtend werden we om 9 uur door de taxi opgehaald om naar het kruispunt te gebracht te worden waar de bussen richting Panama City (PC) gaan. Het nieuws dat Justin Bieber in Panama is, is ze hier ook niet ontgaan dus werden we getrakteerd op een heerlijk nummer van hem op de radio. Ik bleef bij de tassen en Lau ging wel even vragen hoe laat de bus zou gaan. Het was inmiddels kwart over 9. Die vrouw zei: om 2 uur. Shit, daar sta je dan met je backpack. Oh wacht even, kwart voor 11. Ah, dat is al beter! Ik ging toen even in het supermarktje water (en rum, voor maar $2,25!) halen, toen ik Lau hoorde roepen. De bus ging nu al! Wij de bus in, maar 1 zitplekje. Ik ging even naar de wc in de bus en daarna stond Lau helemaal vooraan. Ook de zitplek was niet meer vrij. Vol is hier niet vol. Overal past nog wel wat. Nu dus ook. Wij hadden de eer om in de cabine helemaal vooraan te mogen zitten (zo konden we eens goed kijken naar de ruiten: vol sterren (Carglass kennen ze hier niet denk), scheuren, gaatjes..). Tussen de chauffeur en de assistent-chauffeur/kaartjescontroleur in. Lau zat op kussentjes en ik op het uitklapstoeltje. En die arme assistent-chauffeur/kaartjescontroleur maar staan! Het was in ieder geval erg gezellig. Nu spreken wij niet zo heel goed Spaans (geen aanrader hier trouwens.. Oops!) en niemand spreekt hier een woord Engels, dus waarschijnlijk hebben we de helft van de gesprekken niet begrepen, maar zo weten we dat de chauffeur piloot was in Irak (tijdens het rijden deed hij na alsof hij vanuit zijn vliegtuig aan het schieten was. Ook doen ze hier niet echt aan handsfree. Dus gewoon bellen en smsen), ze Lau er uit vinden zien als een Panamees, en dat het goed is dat we niet getrouwd zijn, zodat ik kan trouwen met een Panamees. Hilarisch!

We werden afgezet bij een splitsing, waar net het busje naar El Valle aankwam. Perfecte timing! In een minibusje de bergen in waarbij het in elke bocht lijkt alsof er wel wat geraakt wordt, en in het dorpje afgezet. Hotel lag op loopafstand en inmiddels zijn we het stadje al doorgelopen en is het hier best fijn. Niet heel veel toeristen, lekker weer en genoeg te doen. We gaan zo bedenken wat we hier allemaal willen doen en wat hier verder. In ieder geval nog naar de San Blas eilanden. Schijnen Bounty-eilanden ten top te zijn.

Wellicht tot een volgende keer, we zijn op de helft nu van onze reis. Gaat snel!

Hasta luego!

Ps. We zitten niet in Penonomé, maar El Valle kent waarbenjij.nu schijnbaar niet

Psps. Vlak nadat ik dit verhaal had gepost liep ik naar de receptie om nog een nacht bij te boeken. Kwam ik daar Justin Bieber toch tegen! Oh nee, dat is niet waar. Maar we hebben wel een upgrade gekregen voor een betere kamer, met balkon, grotere kamer, inloopkast/badkamer. Chill!

• 27 Januari 2014 - 19:28

Mama:

Justin Bieber is hier echt elke dag in het nieuws, negatief natuurlijk. Ik hoop toch echt dat jullie hem niet tegenkomen daar!
    Nu al op de helft van jullie reis? Dat gaat zeker snel.
    Momenteel wordt het Panamakanaal verbreed, hebben jullie daar iets van meegekregen?

• 28 Januari 2014 - 19:51

Marianne Van Berkel:

Dat ziet er wel knus uit in de cabine, zo te zien genieten jullie wel. Van Justin Bieber en Usher had ik nog nooit gehoord, dus even gegoogled, o.k. zangers dus, waar je niet verplicht mee hoeft op te trekken, lijkt me.
    Geniet nog maar lekker!

Buen viaje y hasta luego!

• 31 Januari 2014 - 16:17

Dennis:

Wie is toch die Justin Bieber waar iedereen het over heeft?